این نظرخواهی برای شماره 33 مجله دنیای تصویر به کوشش علی معلم انجام شد.
*
*
توضیح نگارنده در سال 75: در وانفسای ترجمۀ مطالب سینمایی در مطبوعات، در شرایطی که هر کس به هر وسیاه و واسطه، بدون هیچ گونه تحصیلات آکادمیک در زمینۀ زبان و با ناچیزترین مطالعات تجربی در زمینۀ سینما، در این عرصه قلم می زند، انتخاب هایم را صرفاً به مطالب و نوشته های اریژینال محدود کرده ام.
بهترین کتاب تألیفی: هیچکاک در قاب (بهرام بیضایی)؛ فیلمنامۀ "فیلم در فیلم" (بهرام بیضایی)
بهترین نقد فیلم:
1- تفاوت در شکل، تمایز در پایان (نقد "بادکنک سفید" جعفر پناهی، رضا درستکار، دنیای تصویر، شماره 28)
2- صناعت دلپذیر شناعت (نقد "قاتلین بالفطره" الیور استون، سعید عقیقی، ماهنامه سینمایی فیلم، شماره 173)
بهترین مقاله تحقیقی/تحلیلی:
کتاب آدم های غایب (دربارۀ کتاب "فلینی از نگاه فلینی"، سعید عقیقی، ماهنامه سینمایی فیلم، شماره 172)
بهترین گزارش خبری:
رویاها و کابوس های من (گزارش دوم ؛ درحاشیآ جشنوارۀ کن، مانی پتگر، ماهنامه سینمایی فیلم، شماره 176)
بهترین یادداشت سینمایی:
روشنفکری بر فراز سینما (دربارۀ وودی آلن، کامبیز کاهه، دنیای تصویر، شماره 25)